Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T23:15:01+01:00
Wiesz co możesz zrobić ja tak zrobiłem dokładnie też z tym miastem wpisz sobie w google nazwę miasta i tam Ci się powinno pojawić wikipedia wejdz skopiuj do jednego pliku tekstowego co Ci potrzebne potem do google translate i masz ja dostałem za to 5 :D
  • Użytkownik Zadane
2010-02-13T23:18:36+01:00
Poo polsku :
Sankt-Petersburg. Warto zobaczyć

Miasto zbudowane jako jednolity zespół urbanistyczny wg projektów najlepszych zachodnich i rosyjskich architektów (m.in.: K.I. Rossiego, W.W. Rastrellego, W.P. Stasowa, A.N. Woronichina).

Wazniejsze zespoly architektoniczne:

1. twierdza Petropawlowska z soborem (1712-1733),
2. klasztor Smolny z soborem (1748-1764),
3. Pałac Zimowy (1754-1762),
4. Akademia Sztuk Pięknych (1764-1788),
5. pomnik Piotra I Wielkiego (Spiżowy Jeździec, 1782),
6. Pałac Marmurowy (1768-1785),
7. Pałac Taurydzki (1783-1789),
8. sobór Kazański (1801-1811),
9. sobór Św. Izaaka (1818-1858),
10. Wyspa Wasylewska z gmachem Giełdy Morskiej (1805-1810),
11. Admiralicja (1806-1823),
12. Instytut Górniczy (1806-1811),
13. Instytut Smolny (1806-1808),
14. Brama Narwska (1833).

Po 1945 powstały nowe dzielnice, prospekty, parki, budowle użyteczności publicznej (m.in. stadion S.M. Kirowa, 1950), zespół memorialny na cmentarzu Piskariowskim (1960), port lotniczy (1974)


poo roosyjsku :

Санкт-Петербург. Стоит виде

Город построен как единый городской комплекс, в лучших западных и русских архитекторов (в том числе НИЦ Росси, WW Rastrellego, HR Стасов, Woronichina).

Крупных архитектурных команд:

1. Петропавловскую крепость Совета его (1712-1733),
2. Смольный монастырь Совета его (1748-1764),
3. Зимний дворец (1754-1762),
4. Академия изящных искусств (1764-1788),
5. Статуя Петра I Великого (бронзовый всадник, 1782),
6. Мраморный дворец (1768-1785),
7. Taurydzki дворец (1783-1789),
8. Совет Казань (1801-1811),
9. Церковный совет. Исаак (1818-1858),
10. Wasylewska острова обмена морскими здания (1805-1810),
11. Адмиралтейство (1806-1823),
12. Института горного дела (1806-1811),
13. Смольный институт (1806-1808),
14. Narwska Gate (1833).

После 1945 года новых кварталов, брошюры, парков, общественных зданий (в том числе стадион имени С. М. Кирова, 1950), группа memorialny кладбища Piskariowskim (1960), аэропорт (1974)
1 4 1