Ludka znalazła w lesie ranną sarenkę. Pobiegła do leśniczego, aby sprowadzić pomoc. Zapisz rozmowę Ludki z leśniczym.
Rozmowa powinna zawierać informacje o :
- zauważonych ranach zwierzątka,
- przypuszczalnym zdarzeniu, które spowodowało cierpienia sarenki,
- sposobie niesienia pomocy sarence.
Twoja praca powinna zająć co najmniej połowę wyznaczonego miejsca.(dziewięć linijek i więcej).

Ale bez przesady ;)
Proszę o pomoc.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T23:20:50+01:00
Ludka znalazła w lesie ranną sarenkę. Pobiegła do leśniczego, aby sprowadzić pomoc. Gdy Ludka dotarła na miejsce, była zdyszana i nie mogła z siebie wydobyć słowa. Leśniczy kazał jej usiąść i napić się wody. Gdy już mogła mówić, rzekła:
-Tam w lesie jest ranna sarna. Chyba coś ją zaatakowała. Wyraźnie widziałam rany na jej grzbiecie. Myślę, że są głębokie. Niech pan weźmie apteczkę, a ja pana zaprowadzę na miejsce.-Powiedziała nadal zdyszana.
-Dobrze, pójdę z Tobą. Wezmę wodę utlenioną, by przeczyścić rany i bandaż na osłonę, żeby się nie wykrwawiła, a potem zawieziemy ją do kliniki.
I poszli w głąb lasu na pomoc zwierzęciu.
4 2 4
2010-02-13T23:22:03+01:00
- Pomocy, panie leśniczy! Tutaj zaraz, obok leśniczówki leży ranna sarenka!
- Opiszesz mi jej stan ?
- Tak , ma dwie duże rany na nodze i jedną niewielką na szyji. Musiała się zaplątać w drut, który tam jest. Jak jej możemy pomóc?
- Ja spróbuję ją odplątać , a ty szybko znajdź apteczke i przygotuj wodę utlenioną i opatrunek. Gdy już ją wyciągniemy to podasz te rzeczy i pomożesz opatrzyć rany.
- Dobrze, nie zawiodę was.
3 3 3