Odpowiedzi

2010-02-13T23:18:09+01:00
Dobry grzybiarz:
- nie zbiera nieznanych mu grzybów
- jeśli ma wątpliwości co do określenia czy grzyb jest jadalny sprawdza jego wygląd w atlasie grzybów (jeśli nie ma atlasu może polizać jego ogonek- smak goryczy informuje,że grzyb nie jest jadalny)
- zbierając grzyby stara się nie uszkadzać grzybni oraz nie doprowadzić do jej wyschnięcia (zakrywając miejsce, gdzie znalazł grzyba)
- zbiera grzyby, które nadają się do spożycia (np. nierobaczywe)
- znajdując jednego grzybka rozgląda się, bo być może jest ich więcej
- nie niszczy niejadalnych dla człowieka grzybów (mogą się żywić nimi zwierzęta)
47 2 47
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T23:20:50+01:00
ZASADY DOBREGO GRZYBIARZA
1. Mieć oczy dookoła głowy.
2. Nigdy nie łapać grzyba za kapelusz.
3. Gdy grzyb twardo siedzi w ziemi, pomóż sobie nożem.
4. Nigdy nie poruszaj się w lesie bez kompasu.
5. Nie oddalaj się z zbytnio od koszyka z grzybami. Grozi to pożarciem zdobyczy przez dzikie zwierzęta.
6. Na wędrówkę zabieraj ze sobą gumowe kalosze i kapelusz w moro.
7. W razie wątpliwości, przed zerwaniem grzyba, zajrzyj do poradnika.
8. W lesie zachowuj się cicho - jak przystało na dobrego grzybiarza.

Mam nadzieję, że Ci się spodoba. Proszę o Naj ;)
70 3 70