Odpowiedzi

2010-02-13T23:25:43+01:00
Zad.1
a) nww = 9900 (300*33=9900, 990*10=9900)
nwd = 30
b) nww = 576 (96*6=576, 18*32=576, 12*38=576)
nwd = 6

zad.2
a) 12% - 57
100% - x
x*12=57*100
12x=5700
x=475
b) 100% - 300
15% - x
x*100=15*300
100x=4500
x= 45
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-13T23:34:11+01:00
A) 300 i 990
300 | 2
150 | 2
75 | 3
25 |5
5 | 5
1
300 = 2×2×3×5×5
990 | 2
495 | 3
165 | 3
55 | 5
11 | 11
1
990 = 2×3×3×5×11

NWD (300, 990) = 2×3×5 = 30
NWW (300, 990) = (2×2×3×5×5)×3×11 = 300×33 = 9900

b) 12,18 i 96
12 | 2
6 | 2
3|3
1
12 = 2×2×3
18 | 2
9 | 3
3 | 3
1
18 = 2×3×3
96 | 2
48| 2
24 | 2
12 | 2
6 | 2
3 | 3
1
96 = 2×2×2×2×2×3
NWD (12,18, 96) = 2 × 3 = 6
NWW (12,18, 96) = (2×2×3)×3×2×2×2 = 288

zad.2
-Wyznacz liczbę, której12% stanowi 57
12% * x = 57
0,12 * x = 57 /: 0,12
x = 475
-Oblicz15% liczby 300
x = 15% * 300 = 0,15 * 300 = 45
2 3 2