Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-13T23:22:48+01:00
2x, 3x, 5x - długości boków
V=a*b*c=2x*3x*5x=30x ^{3} =810
x ^{3} =27
x=3
2x=6
3x=9
5x=15
Teraz tylko podstawiasz długości boków do wzoru.
P _{c} =2ab+2bc+2ac=108+180+270=558 cm ^{2}
2010-02-13T23:32:13+01:00
Dane:
stosunek krawędzi:
a:b:h=2:3:5
V=810
szukane:
P= ?
przyjmiemy że x jest szukaną liczbą a więc
szerokośc podstawy=2x
długość podstawy=3x
wysokość=5x
korzystamy z wzoru na V
V=2x *3x *5x
V=30 *x
30x=810 /:30
x=27
a więc:a=60 ,b=90 ,h=150
P=2ab+2ah +2bh
P=2 *60 *90 +2 *60 *150 +2 *90 *150
P=10800+18000+27000
P=55800
1 1 1