Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T23:33:20+01:00
II składnik x
I składnik 70,6 + 40% II składnika, czyli 70,6 + 0,4x
suma 156
x + 70,6 + 0,4x = 156
1,4x = 156 - 70,6
1,4x = 85,4
x = 85,4 : 1,4 = 854:14 = 61
70,6 + 0,4*61 = 70,6 + 24,4 = 95
spr. 61 + 95 = 156
Odp. Liczbę 156 należy rozłożyć na dwa składniki 95 i 61.
2010-02-13T23:41:12+01:00
Dane:
156 - liczba
x - I składnik
0,4x+70,6 - II składnik

x+0,4x+70,6 = 156
1,4x = 156-70,6
1,4x = 85,4 / :1,4
x = 61