Odpowiedzi

2010-02-13T23:42:46+01:00

x=pierwsza liczba
x-4=druga liczba

x²-(x-4)²=224
x²-x²+8x-16=224
8x=224+16/;8
x=30
x-4=30-4=26

odp. te liczby to 30 i 26

1 5 1
2010-02-13T23:45:38+01:00
X²-(x-4)²=224 bo y=x-4
x²-(x²-8x+16)=224
x²-x²+8x-16=224
8x=240
x=30-pierwsza liczba
y=x-4=30-4=26 -druga liczba
spr.30²-26²=900-676=224
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-13T23:49:12+01:00
X - pierwsza szukana liczba
y - druga szukana liczba
y = x - 4

x² - y² = 224
x² - (x - 4)² = 224
x² - (x² - 8x + 16) = 224
x² - x² + 8x - 16 = 224
8x = 224 + 16
8x = 240 /: 8
x = 30
y = x - 4 = 30 - 4 = 26

Spr.
30² - 26² = 900 - 676 = 224

Odp. Szukane liczby to 30 i 26.
1 5 1