Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T01:28:50+01:00
X=wiek ojca dziś
y=wiek syna dziś

x+16=2(y+16)
x-4=6(y-4)

x+16=2y+32
x-4=6y-24

x-2y=32-16
x-6y=-24+4

x-2y=16 /×(-1)
x-6y=-20

-x+2y=-16
x-6y=-20
-4y=-36
y=-36:-4
y=9

x-6×9=-20
x=-20+54
x=34
odp. tata ma dziś 34 lata a syn 9
6 4 6
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-14T01:28:59+01:00
X - wiek ojca
y - wiek syna

( x + 16 = 2(y + 16)
( x - 4 = 6 (y - 4)

( x + 16 = 2y + 32
( x - 4 = 6y - 24

( x - 2y = 32 - 16
( x - 6y = - 24 + 4

( x - 2y = 16
( x - 6y = - 20 /*(-1)

( x - 2y = 16
( - x + 6y = 20
_____________
4y = 36 /: 4
y = 9

x - 2y = 16
x - 2*9 = 16
x - 18 = 16
x = 16 + 18
x = 34

( x = 34
( y = 9

Odp. Ojciec ma 34 lata a syn 9 lat.
3 2 3