Hey
Mam takie zad;
Tunel pod kanalemLaManche Pawel przebyl w czasie 50min ,jadac samochodem ze srednia szybkoscia 60km/h.Auto spala srednio 6,5l paliwa na 100km. ObLICZ ILE paliwa zuzyl wczasie jazdy w tym tunelu.

Z gory dziekuje i czekam z niecierpliwoscia na odp.

2

Odpowiedzi

2010-02-14T08:50:55+01:00
Skoro 60km/h to w 50 minut przejechał 50kilometrów
60min = 60km
50 min = 50km

50 to połowa ze 100, więc 6,5l trzeba podzielić na pół
100 : 50 = 2
6,5 : 2 = 3,25l

Paweł jadąc tym tunelem zużył 3,25l paliwa.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T08:53:55+01:00
T=50 min= 5/6 h
v=60km/h
spalanie=6,5l/100km

v=s/t
s=v*t
s=60*5/6 [km/h*h]
s=50km

do spalania układasz proporcję

6,5l------100km
x---------50km

x=(6,5*50)/100
x=3,25l