Odpowiedzi

2010-02-14T09:29:44+01:00
Weź sobie zrob tableke X i Y i za x podstawiaj sobie dowolne liczby np -3 -2 -1 0 1 2 3 to sa twoje x i wymanzaj przez dzialanie i wyjdzie ci y a potem narysuj to na osi :)

np: f(x)=-x²
f(x) = - (-2)² = -4 wiec dla argumentu(x) -2 wartosc(y) funkcji wynosi -4 i tak dalej :)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-14T10:16:02+01:00
Wykresem funkcji kwadratowej f(x) jest parabola.
a) f(x) = - x²
Wykresem funkcji kwadratowej f(x) jest parabola o równaniu y = - x².
Aby narysować wykres sporządzamy częściową tabelkę, ukazującą wartości funkcji dla kilku kolejnych argumentów
x -2 -1 0 1 2
y -4 -1 0 -1 -4
Otrzymujemy kilka par współrzędnych x i y. Punkty te nanosimy na układ współrzędnych, uzyskując wykres (patrz załącznik)

b) f(x) = ½x²
Wykresem funkcji f(x) = ½x² jest parabola o równaniu y = ½x²
x -2 -1 0 1 2
y 2 ½ 0 ½ 2
(patrz załącznik)

d) f(x) = 3 - x²
Wykresem funkcji f(x) = 3 - x² jest parabola o równaniu y = - x² + 3
x -2 -1 0 1 2
y -1 2 3 2 -1
(patrz załącznik)

h) f(x) = ½(x+2)²
Wykresem funkcji f(x) = ½(x+2)² jest parabola o równaniu y = ½(x+2)² = ½(x² + 4x + 4) = ½x² + 2x + 2
x -2 -1 0 1 2
y 0 ½ 2 4½ 8
(patrz załącznik)
1 5 1