Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T09:21:44+01:00
Prąd Peruwiański- powoduje wysuszanie i ochładzanie klimatu wybrzeża przyczyniając się do pustynnienia
Prąd Norweski- powierzchniowy prąd, powodujący ocieplenie klimatu
Prąd Bengalski- zimny prąd, powodujący ochłodzenie klimatu
1 5 1
2010-02-14T09:22:23+01:00
Prąd peruwiański i benguelski są prądami zimnymi. Więc na lądach w zasięgu ich oddziaływania przynoszą oziębienie klimatu. Te prądy biorą swój początek na biegunach i niosą ze sobą chłodne masy powietrza. Natomiast prąd norweski działa odwrotnie pochodząc z obszarów równikowych i powodując ocieplenie klimatu.

ps.liczę na naj;)
1 5 1