Odpowiedzi

2009-10-12T16:00:35+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T16:01:37+02:00
A) 360 - 100%
60 - ok. 16,7%
(360 : 60 = 6) (100 : 6 = 167 % {w przybliżeniu})


b) 360 - 100%
150 - ok.41,7%
(360 : 150 = 2,4) (100 : 2,4 = 41,7 % { w przybliżeni
15 3 15
2009-10-12T16:14:27+02:00
Jaki procent kąta pełnego stanowi zaznaczony kąt .?
a) 60 stopni
b) 150 stopni

Skoro kąt pełny ma 360 stopni to:
a) 60 stopni * 100 % : 360 stopni = 16,7 % [w przybliżeniu]
b) 150 stopni * 100% : 360 stopni = 41,7 % [w przybliżeniu]
16 4 16