Odpowiedzi

2010-02-14T09:48:28+01:00
XS=88u

skoro S=32u to metal II wartosciowy X ma mase: 88-32=56u
wiec jest to Fe :)

Siarczek to Fe S
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T09:50:15+01:00
Jeśli siarczek to zawsze H2S.
robisz tak wzór na siarczek edzie wyglądał tako: MeS gdzie me to metal i jest 2 wartosciowy. siarka tez jest dwu wartościowa i nastepuje redukcja wartosciowowści we wzorze.
Ms=32u } z układu okresowego.
Mme= 88u-32u=56u } < teraz szukasz w układzie metalu który ma taka mase. Ciesze sie ze moglem pomoc.
56u-Fe (tym metalem bedzie dwuwartościowe żelazo)
FeS
1 5 1
2010-02-14T11:20:47+01:00
Wzór ogólny siarczku jeżeli metal jest II wartosciowy to XS,
ponieważ siarka jest dwuwartościowa.

tak więc:
XS=88u
siarka zgodnie z układem okresowym ma 32u

więc robisz:
88u-32u=x
x= 56u

zgodnie z układem masę 56u ma atom żelaza Fe

czyli wzór siarczku to FeS a nazwa to siarczek żelaza (II)
1 5 1