Odpowiedzi

2010-02-14T10:33:58+01:00
1. Dane - R=15 omów I=150mA=0,15A
Szukane - U=?
Wzór = R=U/I (ułamek licznik - U mianownik - I ) /*I(mnożę obustronnie przez I)
U=R*I

Rozwiązanie :
U=15*0,15 [ V/A * A ] V/A - licznik-V mianownik-A
U=2,25 V

2. Dane - R=2k om=2000om I=0,1 A
Szukane - U=?
Wzór = R=U/I (ułamek licznik - U mianownik - I ) /*I(mnożę obustronnie przez I)
U=R*I
Rozwiązanie :
U = 2000 * 0,1 [ V/A * A ] V/A - licznik-V mianownik-A
U=200 V
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T10:37:17+01:00
1. R=15Ω
I=150mA=0,15A bo 1A=1000mA
U=?
I=U/R
U=I*R=0,15A*15Ω=2,25V
2. R=2kΩ=2000Ω bo 1kΩ=1000Ω
I=0,1A
U=?
U=I*R=0,1A*2000Ω=200V