1. Odległość od Ziemi do Księżyca wynosi 380000 km. Czy statek kosmiczny lecący ze średnią prędkość 5 km/s doleciałby z Ziemi do Księżyca w czasie nieprzekraczającym 10 godzin ?

2. Przyjmijmy , że średnia prędkości nurtu Wisły wynosi 3,2 km/h . Przypuśćmy, że łódeczka z kory rzucona do Wisły w Krakowie dopłynęła bez przeszkód do Warszawy . Ile dni płynęła , jeśli długość Wisły na tym odcinku wynosi około 400 km ?

Z Góry Dziękuje ; ))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T10:26:02+01:00
1. Dane:
s = 380 000 km
v = 5 km/s
v = s/t
t = s/v
t = 380 000 km : 5 km/s = 76 000 s = 21,(1) h
Nie, doleciałby w czasie ponad 21 godzin.

2. 400km : 3,2km/h= 125h
125h= 5,2 = ponad 5 dni

Odp: łódeczka płynęła ponad 5 dni

daasz naaj . ? ^^
43 4 43
2010-02-14T10:30:40+01:00
1. 380000km / 5km/s = 76000 s
76000s ≈ 1266min. = 21,1h
Odp: Statek kosmiczny nie doleciałby w czasie nieprzekraczającym 10 godzin. Zajęłoby mu to 21,1 godziny.

2. 400km : 3,2km/h= 125h
125h= 5,2 ≈ 5 dni

Odp: Łódka płynęła około 5 dni
18 4 18
2010-02-14T10:32:51+01:00
1.380000/5=76000s tyle potrzebuje
10h=36000 nie zdąży
2.400/x=3,2km/h
x=400/3,2=125h=5dni i 5h
Na dopłynięcie potrzebuje 6dni
11 4 11