Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T10:41:02+01:00
Zakładam, że ten trójkąt ma kąty 45st, 45st, 90st.
a=?
d=a√2
10=a√2 /:√2
10/√2 * √2/√2 = a
10*√2=a
10√2=a
a=10√2
P= a*h/2 = 10√2 * 10√2 / 2
100√2 / 2 = 50√2

Pole = 50√2
6 1 6
2010-02-14T10:49:40+01:00
Trójkąt prostokątny równo ramienny czyli ma kąty 45* 45* i 90*.
przekątna = a√2.
przeciwprostokątna = 10
czyli bok = a = 10√2
pole = axh:2
pole = 10√2 x 10 : 2 = 100√2:2 = 50√2 cm ².
Odp. Pole tego trójkąta wynosi 50√2 cm ².
2 1 2