Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T10:57:43+01:00
P = πr2
r= 6cm

P= 36π cm2 ≈ 113,04 cm2

P sześciokata = 6*a2√3 /4
a = 6 cm
P sześciokąta = 54√3 cm 2 ≈ 93,14

113, 04 - 93, 14 = 19,62 cm2

19, 62/ 113,04 = 0,1735 * 100% =17,35 %

Odp. Po wycięciu sześciokąta pozostało 17, 35% powierzchni koła.
2010-02-14T11:17:53+01:00
Jeżeli koło ma promień 6 cm, to bok każdego z 6 trójkątów równobocznych tworzących sześciokąt bedzie również miał 6cm.Z tąd wiemy że są to trójkąty równoboczne, bo dzieląc 360 stopni koła na 6 dowiemy się że kąt każdego z trójkątów bedzie miał po 60 stopni.

obliczamy pole trójkąta równobocznego :P=6 do kwadratu *√ 3/4

pole tego trójąta mnożymy razy 6(bo jest 6 trójkątów)
obliczamy pole koła: P= π*6 do kwadratu= 36π

obliczamy stosunek pola szesciokątu do kola *100%=> 54√3/36 π*100% => 54*1.73/36*3.14 *100% =82.64 %
100%-82.64%= 17.36%
odpowiedź: po wycięciu sześciokąta pozostanie 17.36% koła.
2010-02-14T11:18:25+01:00
Sześciokąt ma długość boku=6cm
P.koła= pi r kwadrat r=6cm
P.koła= pi * 6 kwadrat=36 pi cm kwadratowych
P.koła=36*3,14=ok.113,04

p.sześciokąta= 6*a kwadrat pierwiastków z 3 nad 4
p.sześciokata=54 pierwiastków z 3
p.sześciokąta=ok.93,14

P.koła - P.sześciokąta=113,04-93,14=19,9

19.9/113,04 * 100%=ok.17,6%

pozdrawiam :)