Odpowiedzi

2010-02-14T11:01:10+01:00
M Fe₂O₃ = 2*56u + 3*16u = 112u+48u = 160u
m Zn(OH)₂ = 65u+2*16u+2*1u=65u+32+2 = 99u
m Cu₂SO₄ = 2*64u + 1*32u+4*16u=128u+32u+64u=224u
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T11:05:23+01:00
Witaj

FeO3 56 + 3*16 = 104g/mol

Zn(OH)2 65 + 2*1 + 2*16 = 99g/mol

Cu2SO4 2*64 + 32 + 64 = 224g/mol

...................pozdrawiam

PS. Jeśli zamiast FeO3 ma być najczęściej występujące Fe2O3, to jest wtedy:
Fe2O3 2*56 + 3*16 = 160g/mol
1 5 1
2010-02-14T12:09:58+01:00
1. M Fe = 56g\mol
M O = 16g\mol

Fe2O3 = 2*56g\mol + 3*16g\mol = 160g\mol

2. M Zn = 65g\mol
M O = 16g\mol
M H = 1g\mol

Zn(OH)2 = 65g\mol + 2*16g\mol + 2*1g\mol = 99g\mol

3. M S = 32g\mol
M O = 16g\mol
M Cu = 63,5g\mol

Cu2SO4 = 2*63,5g\mol + 32g\mol + 4*16g\mol = 223g\mol