Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T10:59:44+01:00
1866 Alfred Nobel - dynamit
1876 Aleksander Bell - telefon
1877 Thomas Edison - fonograf, żarówka
1883 - carol benz - samochód
1896 guglielmo maconi - radiotelegraf
1895 lumiere - kinematograf
2 1 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T11:01:42+01:00
Otwieracz do puszek - Robert Yeates
Bateria akumulatorowa - Gaston Planté
rower zaopatrzony w pedały - Pierre i Enrest Michaux
Maszyna do nitowania - William Fairbairn
Zbrojony beton - Joseph Monier

pomóóóóóż !! http://zadane.pl/zadanie/462535
3 1 3
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T11:05:25+01:00
- silnik gazowy (Lenoir, Francja)
-obiektyw szerokokątny (Harrison, Anglia)
- fabryka papierosów (Niemcy)
- pierwsze tworzywa sztuczne (A. Parks, Anglia)
- metro (Londyn),
- odkrycie trotylu (J. Wilbrand, Niemcy)
- dynamit (Alfred Nobel, Szwecja)
- ukończono budowę kanału Sueskiego,
- 4–taktowy gazowy silnik spalinowy (N. A. Otto, E. Langen, Niemcy),
- zastosowanie rozpuszczających się nici do szwów tkanek (J. Lister, Anglia),
- pierwsza transkontynentalna linia kolejowa (USA),
- rower z napędem na tylne koło (J. Fitrefz).
- prawo o okresowym powtarzaniu się cech pierwiastków (Mendelejew, Rosja)
tunel alpejski (pod Mt. Cenis),
- dzieło “O pochodzeniu człowieka” (Darwin, Anglia)
- drut kolczasty (J. Glidden, USA),
- bezpiecznik elektryczny (Edison, USA).
- telefon (Bell, USA)
- silnik dwusuwowy (D. Clerk, Szkocja)
- żarówka (Edison, USA)
tramwaj elektryczny (Siemens, Niemcy),
- kongres w Paryżu wprowadza jednostki podstawowe: centymetr, gram i sekundę.
- drapacz chmur w Chicago (W. Root, USA)
- karabin maszynowy (Maxim, Anglia),
- ustalono południk zerowy przechodzący przez Greenwich, koło Londynu.
- samochód z silnikiem benzynowym (Benz, Niemcy),
- szczepionka przeciw wściekliźnie (Pasteur, Francja)
- motocykl (Daimler, Niemcy)
- wielofazowy silnik indukcyjny (N. Tesla, USA),
- gramofon (Berliner, USA)
- silnik elektryczny trójfazowy (Tesla, USA),
- ręczne aparaty fotograficzne (Kodak, USA),
- pierwszy wyrok śmierci na krześle elektrycznym (USA),
- ukończenie budowy wieży Eiffla (Paryż),
- schody ruchome (Jesse Reno)
- zamek błyskawiczny (W.L. Judson, USA)
- elektrownia wodna (USA)
- pierwsze automaty do gry (Ch. Fey, USA).
- pierwsze kino (Lumiere, Francja)
- auto z elektrycznym rozrusznikiem (Anglia).
- radio (Guglielmo Marconi, Włochy
- wysokoprężny silnik spalinowy (Diesel, Niemcy),
- odkrycie elektronu (J.J. Thomson, Anglia).
- magnetyczny zapis dźwięku (Poulsen, Dania),
- odkrycie pierwszych pierwiastków promieniotwórczych (M. Curie–Skłodowska, Polska),


MAM NADZIEJĘ ŻE POMOGŁAM :)
3 2 3