Proszę o pomoc...podkreślam ze nie muszą być wszystkie zdania ale dobże żeby jednak były.....potrzebne mi są zdania z podanymi frazeologizmami
drakońskie prawa,egipskie ciemności,ocekiwać manny z nieba,pięta Achillesa,nić Ariadny,puszka pandory,paniczny lęk,między bajki włożyć,znaleźć się między Scyllą a Charybdą,syzyfowa praca ,węzeł gordyjski ,zakazany owoc,koń trojański,strzała Amora,prometejski czyn,ziemia obiecana,salomonowa mądrość,syn marnotrawny, ikarowe loty,wzrok bazyliszka,Arka noego. Bardzo was proszę o pomoc!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T11:18:27+01:00
Te twoje reguły są okropne jak drakońskie prawa.
Tak tu ciemno jak podczas egipskiej ciemności.
Czekasz na to jak na manne z nieba.
Matematyka to dla mnie pięta Achillesa.
Wybrnęłam z tego, bo dostałam podpowiedź jakby nić Ariadny
Niezapowiedziane kartkówki są jak puszka pandory.
Panicznie boję się pająków.
Jego opowiastkę o znalezionych kluczach możemy włożyć między bajki.
Gdy pani przyłapała mnie na ściąganiu znalazłam się jakby między Scyllą a Charybdą.
Chodzenie do szkoły to syzyfowa praca :)
Fizyka jest jak węzęł gordyjski
Zakazany owoc najlepiej smakuje
Czaisz sie jak koń trojański.
Zakochałam się w nim tak szybko jakbym dostała strzałą amora.
Zbuntowałam się mamie, a ona powiedziała że to prometejski czyn.
Tu jest tak ślicznie jak w ziemi obiecanej
On umie tak rozwiązać niektóre kłótnie jakby posiadał Salomonową mądrość.
Przyjaciółka jednak mnie przeprosiła i wróciła jak syn marnotrawny.
Weszłam na ten wielki mur no i to było jak ikarowe loty...
Mój wróg spojrzał na mnie wzrokiem bazyliszka
W moim domu czuję się bezpiecznie jak w Arce Noego lub : Przy moim chłopaku czuję się bezpiecznie jak w Arce Noego.

licze na naj
2010-02-14T11:23:52+01:00
Ale w tej szkole panuja drakonskie prawa,
nie polecielismy do cioci bo byly egipskie ciemnosci,
na dzisiaj byl zapowiedziany sprawdzian a ja niec nie umiem ale mam nadzieje ze spadnie manna z nieba,
dzisiaj na wfie krysia dostala panicznego leku nikt nie wiedzial czemu,
dzisiaj musze posprzatac pokuj ale to jest syzyfowa praca bo i tak brat zaraz mi wszystko porozwala,
krysia wymyslila konia trojanskiego na pana od polaka,
moja kolezanka dostala strzala amora,

moj kolega spojrzal na mnie wzrokiem bazyliczka