Uzupełnij zdania :
1)Zwrot linii sił pola magnetycznego jest od bieguna ......... do bieguna .........
2)Ferromagnetyk to substancja , którą ..........
3)Rdzeń w elektromagnesie słuzy do .....
4)Reguła prawej dłoni służy do ................... a lewej ...................
5)Indukcja elektromagnetyczna została zastosowana w budowie ...............
6)Siła elekromagnetyczna opisuje ...............
7)Przewodniki z prądem elektrycznym przyciągaja się , gdy ......................

2

Odpowiedzi

2010-02-14T11:13:18+01:00
1. Północnego do Południowego
2.Łatwo się namagnesowuje
3.rozmagnesowuje
4.wyznaczania zwrotu Lini pola magnetycznego a lewej kierunek i zwrot siły elektrodynamicznej
5.transformera i prądnicy
6.płyną prądy o zgodnych zwrotach
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T12:01:54+01:00
1. Zwrot linii sił pola magnetycznego jest od biegunapółnocnego do bieguna południowego.
2. Ferromagnetyk to substancja , którą pole mahnetyczne silnie wzmacnia.
3. Rdzeń w elektromagnesie słuzy do podwyższania lub obniżania napięcia prądu przemiennego.
4. Reguła prawej dłoni służy do okreslania kierunku pradu plynacego w przewodniku znajac zwroty lini pola magnetycznego, lub do okreslania zwrotow lini pola znajac kierunek przeplywu pradu, a lewej do oznaczania kierunku zwrotu siły elektrodynamicznej, która wypycha przewodnik z prądem znajdujący się pomiędzy dwoma biegunami.
5. Indukcja elektromagnetyczna została zastosowana w budowie jądra atomowego.
6. Siła elekromagnetyczna opisuje prawo indukcji elektromagnetycznej Faradaya.
7. Przewodniki z prądem elektrycznym przyciągaja się , gdy kierunki prądów są przeciwne.