Bardzo proszę o rozwiązanie tych zadań ;)

1.Dobierz przekładnie transformatora tak , aby zasilając uzwojenie pierwotne baterią płaską 4,5v uzyskać na uzwojeniu wtórnym napięcie 220V.
Nie zapomnij zabrać takiego transformatora na wakacje w góry, w lesie będziesz mógł korzystać ze wszystkich odbiorników energii elektrycznej , stosowanych do napięcia sieciowego. Napisz dlaczego takie proste w konstrukcji urządzenie ma tak powszechne zastosowanie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T11:25:43+01:00
W transformatorze wykorzystane jest zjawisko indukcji elektromagnetycznej wzajemnej. Polega ono na tym, że przez uzwojenie pierwotne płynie prąd zmienny, wytwarza on zmienne pole elektromagnetyczne obejmujące swym działaniem uzwojenie wtórne i w wyniku tego w uzwojeniu wtórnym popłynie prąd zmienny. Zwróć uwagę, że musi to być prąd zmienny a bateria jest źródłem prądu stałego czyli w uzwojeniu wtórnym napięcie będzie równe 0. Czyli nie można tego zrobić.
A cały ten dalszy komentarz to rezultat wątpliwej jakości poczucia humoru nauczyciela.
2010-02-14T11:34:14+01:00
Witaj

Niestety nic z tego nie będzie, bo transformator działa na zasadzie indukcji
elektromagnetycznej, a ta występuje gdy jest zmienny strumień magnetyczny.
W przypadku trafo transformować można prądy przemienne /ogólniej
zmienne/.

................pozdrawiam