Odpowiedzi

2010-02-14T11:09:48+01:00
Duży krwiobieg ( droga krwi z lewej komory, przez tkanki ciała do prawego przedsionka serca)
Mały krwiobieg (droga krwi z prawe komory przez płuca do lewego przedsionka )
xD
5 3 5
2010-02-14T11:11:03+01:00
Duży
-komora lewa
-aorta
-tętnica
-tętniczki
-naczynia włosowate ciała
-żyłki
-żyły
-żyły główne
-prawy przedsionek

mały:
-komora prawa
-pień płucny
-tętnice płucne
- płuca, naczynia włosowate
-żyły płucne
- lewy przedsionek

napisana droga krwi w obu obiegach
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T11:13:22+01:00
Krwobieg duży (ustrojowy):

lewa komora serca - aorta - tętnice - żołądek - żyła główna - prawy przedsionek serca


Krwobieg mały (płucny):

komórka prawa - pień płucny - tętnica płucna - płuca - żyła płucna - przedsionek lewy
4 3 4