Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T11:33:05+01:00
Dane:
mr1=400g
ms1=?
Cp1=15%
mr2=400g-100g=300g
ms2=ms1
Cp2=?
Obliczenia:
100g roztworu--------15g substancji
400g roztworu--------x
x=15g*400g/100g
x=60g
ms1=60g
ms2=ms1
ms2=60g
Cp2=ms/mr*100%
Cp2=60g/300g*100%
Cp2=60/3*1%
Cp2=20%
1 5 1
2010-02-14T11:35:51+01:00
Ile jest cukru w roztworze?
15% z 400 g = 0,15 * 400 g = 60 g
Jaka będzie masa roztworu?
400 g - 100 g = 300 g
Jakie będzie stężenie procentowe nowego roztworu?
(60 g/300g) * 100% = 0,2 * 100% = 20%
Odp.: Stężenie nowego roztworu wynosi 20%.
2 5 2