Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T11:22:04+01:00
Ile jest soli w otrzymanym roztworze?
2% z 50 g + 4% z 150 g = 1 g + 6 g = 7 g
Ile wynosi masa roztworu?
50 g + 150 g = 200 g
Ile wynosi stężenie procentowe nowego roztworu?
(7 g/200g) * 100% = 3,5%
Odp.: Stężenie procentowe nowego roztworu wynosi 3,5%.
1 5 1
2010-02-14T11:29:07+01:00
Obliczamy sumaryczną ilośc soli
(procenty zamieniamy na ułamki dziesiętne 1%=0.01)

0.02*50 mg +0.04 *150mg =7mg -ilosc soli

masa całego roztworu - 150mg +50mg =200 mg

stężenie procentowe: masa substrancji rozpuszczonej/masa całego roztworu *100%

100% *7/200 =3,5%
1 5 1
2010-02-14T12:44:32+01:00
Mr 1 = 50g
Cp 1 = 2%
mr 2 = 150g
Cp 2 = 4%
Cp 3 = ???

Cp = ms\mr*100%
ms = mr*Cp\100%
ms 1 = 50g*2%\100%
ms 1 = 1g

ms 2 = 150g*4%\100%
ms 2 = 6g

1g + 6g = 7g (nowa masa substancji)
50g + 150g = 200g (nowa masa roztworu)

Cp 3 = 7g\200g*100%
Cp 3 = 3,5%

Odp: Otrzymany roztwór jest 3,5%. ;)
1 5 1