Odpowiedzi

2010-02-14T12:05:56+01:00
Vm = n/V |*V
n = Vm * V = 0,2 mol/dm3 * 0,8 dm3 = 0,16 mola

1 mol glukozy - 180g
0,16 mola glukozy - x
x = 0,16 mola * 180g / 1 mol = 28,8g

---------------

Cp = ms * 100% / mr
22 = 18g * 100 / mr
22 = 1800g / mr | *mr
22mr = 1800g |: 22
mr = 81,81g

81,81g - 18g = 63,81g
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T13:08:42+01:00
1. Cm = 0,2mol\dm3
V = 800cm3 = 0,8dm3
M C6H12O6 = 180g\mol
ms = ?

Cm = ms\Ms*V
ms = Cm*Ms*V
ms = 0,2mol\dm3 * 180g\mol * 0,8dm3
ms = 28,8g

Odp: W tym roztworze znajduje się 28,8g glukozy.

2. ms = 18g
Cp = 22%

Cp = ms\mr*100%
mr = ms*100%\Cp
mr = 18g*100%\22%
mr = około 82g

mr = ms + m wody
m wody = mr - ms
m wody = 82g - 18g
m wody = 64g

Odp: 18g substancji należy rozpuścić w ok. 64g wody. ;)
1 5 1