Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T11:32:38+01:00
1.Zatrzymują wodę i zapobiegaja powodzią.
2.Tworza srodowisko życia dla życia wielu organizmów.
3.Chronią glebę przed erozją .
4.Przyczyniaja się do powstawanie gleby.
5.Tworzą pokłady torfu.
6.Są organizmami pionierskimi.


przepisywałam z zeszytu ,a nie internetu .! ;-) ;-*
10 2 10
2010-02-14T11:56:13+01:00
1.Biorą istotny udział w procesie glebotwórczym.
2.Mają znaczenie w regulacji bilansu wodnego wielu zbiorników , szczególnie leśnych.
3.wchodzą w skład różnych biocenoz wykorzystywanych przez człowieka (łąki,lasy)
4.Mszaki wykorzystuje się na materiał do pakowania oraz na podściółkę w uprawach truskawek i poziomek.
4 1 4