Pan G. kupił spodnie i marynarkę za 400 zł. Jego kolega pan K. kupił takie same spodnie po obniżce o 30% i taką samą marynarkę z 20% obniżką. Zapłacił łącznie o 95 zł mniej niż pan G. Oblicz cenę spodni i marynarki zakupionych przez pana K.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T11:41:51+01:00
X- spodnie w normalnej cenie
0,7x- spodnie po obniżce
y- marynarka w normalnej cenie
0,8y- marynarka po obniżce
x+y= 400 /-y
0,7x+0,8y=400-95
x=400-y
0,7(400-y) + 0,8y= 305
x=400-y
280- 0,7y +0,8y=305 / -280
x=400-y
0,1y=25 /*10
x=400-y
y=250zł
x=400-250=150zł

zakupy Pana K.
0,7x = 0,7*=105zł
0,8y=0,8*250=200zł
2010-02-14T11:42:01+01:00
X- cena spodni przed obniżką
y- cena marynarki przed obniżka
x+y= 400

x-0.3x - cena spodni po obniżce
y-0.2 y - cena marynarki po obniżce

x-0.3x + y-0.2 y = 400 - 95
0.7 x + 0.8 y = 305 /*10

7x+8y=3050
x+y= 400 /* -7

7x + 8y= 3050
-7x-7y = -2800

y = 250
x= 150

0.7 * 150 = 105
0.8 * 250 = 200
zakupy pana K
2010-02-14T11:44:37+01:00
Jezeli przyjmiemy ze spodnie kosztowaly150zl to po obnizce kosztuja 105zl
a marynarka 400-150=250
250zł-100%
/5 /5
50zl- 20%


250-50=200zl marynarka kosztowala 200zl po obnizce