Hejka !!!
Mam nadzieje że mi pomożecie :)
A więc mam dwa łatwe pytania :)

1.Kto jest biskupem Kościoła diecezjalnego na terenie którego mieszkasz ?
Napisze że mieszkam w Pruszkowie .
2.Jakie zadania ma do spełnienia biskup w Kościele diecezjalnym ?
Plis , proszę o pomoc !!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T11:56:02+01:00
Biskupem Kościoła diecezialnego na moin terenie jest biskup Stanisław Gondecki.

Biskup w kościele diecezialnym musi decydować o księżach którzy dużo remontują żeby ich zamieniać żeby nieremontowali tylko 1 kościoł ale ich zamieniać żeby remontowali też inne kościoły. Musi też jeździć na bieżmowania ma pomocników arcybiskupów których musi nauczać.

LICZE NA NAJ.
2 5 2
2010-02-14T12:00:32+01:00
Biskupem Kościoła diecezjalnego na moim terenie jest biskup Stanisław Gondecki.
Biskup- w Kościołach chrześcijańskich duchowny o najwyższych święceniach, urząd kościelny.
Pozdrawiam ; )
2 1 2
2010-02-14T12:05:01+01:00
Nie wiem kto jest biskupem w pruszkowie, jaka to diecezja, może uda mi sie znaleźc

Reprezentuje swoją diecezję podczas Synodu Biskupów, czy też Konferencji Episkopatu. Do jego obowiązków należy wizytowanie całej diecezji, raz na pięć lat raportowanie Stolicy Apostolskiej o jej stanie, wyświęcanie kapłanów.

Biskup diecezjalny ma obowiązek przedstawiać wiernym i wyjaśniać prawdy wiary, w które należy wierzyć i stosować w obyczajach. Powinien również troszczyć się o to, by pilnie wypełniano przepisy kanonów, dotyczące posługi słowa, zwłaszcza homilii i nauczania katechetycznego,

Biskup diecezjalny powinien dbać o przestrzeganie wszystkich przepisów kościelnych, by do dyscypliny kościelnej nie wkradły się nadużycia, zwłaszcza w zakresie posługi słowa, sprawowania sakramentów i sakramentaliów, kultu Boga i świętych, jak również zarządzania dobrami

wyświęca księży
udziela sakramentu biezmowania
2 2 2