Ma ktoś podręcznik matematyka z plusem 6, bo jest tam takie zadanie :

a} Jaką odległość pokonuje każde z tych zwierząt w ciągu jednej minuty?
Jest tam:
zebra 3km w 4 minuty
kangur 10km w 10min.
ślimak 0,5m w 8 minut
koń 250m w 15 sekund

No i jak się to obliczy to jeszcze jest podpuknt b

b}Ile czasu potrzebują te zwierzęte, aby pokonać odległość 1 km?


Prosze o szybką odpowiedz .Siedziałam nad tym pare godzin no i nie wiem co tam ma być.

A i mam odpowiedzi jakie tam mają być , otóż takie :
a}zebra-750m
ślimak-6,25
kangur-1km
koń-1km
b}zebra-1min 20s
ślimak-266godz 44min
kangur-1min
koń-1min

I właśnie chce żeby były pełne działania
Daje dużo punkcików!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T16:25:34+02:00
A)
zebra 1min=4min:4 3km=3000m 3000m:4=750m
kangur 1min=10min:10 10km:10=1km
ślimak 1min=8min:8 0,5m=50cm 50cm:8=6,25cm
koń 1min=15s*4 250m*4=1000m=1km

b)
zebra 1km=3km:3 4min=240s 240s:3=80s=1min 20s
kangur 1km=10km:10 10min:10=1min
ślimak 1km=0,5m*2000 8min*2000=16000min=266godz 44min
koń 1km=250m*4 15s*4=60s=1min
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-10-12T16:39:12+02:00
Podaje odpowiedzi!.

A).
zebra 0,75km.
kangur 1km.
ślimak 6,25cm.
koń 1000m.

B)
Zebra 1min. 20s.
Kongur 1min.
ślimak 266godz. 44min.
kangur i koń 1min.

Jak to się liczy:
Polecam spoób na kalkulatorze, poprostu musisz to przedzielać, a potem dodawać do siebie.... Chociarz jeżeli dobrze liczysz możesz to obliczyć pisemnie.
Najlepiej znać jednostki (np. 1m-100cm.).
1 5 1