Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T11:47:34+01:00
Ile kilogramów wodnego roztworu soli kuchennej o stężeniu 15 % trzeba zmieszać z roztworem tej soli o stężeniu 4 % aby otrzymać 11 kg roztworu o stężeniu 11 % ?

x-ilość kg roztworu 4%-go
y-ilość kg roztworu 15%-go

11*0,11=1,21 kg-masa rozpuszczonej soli w roztw. 11%

x+y=15 |*(-0,04)
0,04x+0,15y=1,21

-0,04x-0,04y=-0,6
0,04x+0,15y=1,21
----------------------
0,11y=0,61
y=5,55 kg
x=9,45 kg
licze na naj
8 4 8
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T11:47:59+01:00
X-ilość kg roztworu 4%-go
y-ilość kg roztworu 15%-go

11*0,11=1,21 kg-masa rozpuszczonej soli w roztw. 11%

x+y=15 |*(-0,04)
0,04x+0,15y=1,21

-0,04x-0,04y=-0,6
0,04x+0,15y=1,21

0,11y=0,61
y=5,55 kg
x=9,45 kg
1 5 1
2010-02-14T11:52:05+01:00
P + c = 11
0,15p + 0,04c = 0,11 x 11

p + c = 11
0,15p + 0,04c = 1,21 | x 100

p + c = 11 |x (-4)
15p + 4c = 121

-4p -4c = -44
15p + 4c = 121

11p = 77 | : 11
p = 7

c = 11 - 7
c = 4

p = 7
c = 4

Odp. Piętnastoprocentowego trzeba wziąć 7 kg, a czteroprocentowego 4 kg


PS wydaje mi się, że moje jest dobrze rozwiązane, bo 7 + 4 = 11, a
0,15 x 7 + 0,04 x 4 = 0,11 x 11 (1,05 + 0,16 = 1,21)
4 3 4