Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T11:55:12+01:00
X=ilość dolanego soku

⅓=x
1=x+1 litr

1x=⅓(x+1)
1x=⅓x+⅓
x-⅓x=⅓
⅔x=⅓
x=⅓:⅔
x=½

odp. trzeba dolać 0,5 litra soku.
2010-02-14T12:02:10+01:00
Sok --------------1 sok ma byc w stosunku 1:3
woda-------------3 na jeden litr soku przypadaja 3 litry wody


sok---------------1 jeżeli woda to trzy części soku, to jeżeli wody jest 1litr
1litr wody--------3 to soku potrzeba 0.33 litra.


sok=1litr wody *1 /3

sok =0.33litra

odpowiedz :potrzeba 0.33 litra soku