Zad1
Wymień wielkości opisujące ruch po okręgu.

Zad2
Jeśli dane ciało przeniesiemy z naszej szerokosci geograficznej na biegun to:
A)jego masa wzrośnie a ciezar sie nie zmieni
B)jego masa zmaleje a ciezar wzrosnie
C)jego ciezar wzrosnie a masa sie nie zmieni
D)jego ciezar i masa nie ulegnie zmianie.

Zad3
Na stole stoi klocek.Działa na niego siła:
A)tylko ciezkosci
B)Ciezkosci.tarcia,nacisku
C)tylko tarcia
D)tylko nacisku

Zad4
Samochód jedzie z stała prędkością.Siły działające na samochód:
A)są równe sile ciągu silnika,
B)są równe 0
C)Nie równoważą się.
D)są równe sile tarcia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T12:00:20+01:00
1zad
częstotliwość: V=1/T [Hz]=[1/s]
wartość prędkości liniowej: V=2πr/T
szybkość kątowa: ω=α/t {1/s]
siła dośrodkowa: F=mv²/r
przyspieszenie dośrodkowe: v²/r

2zad
C


3zad
B

4zad
C
2010-02-14T12:04:23+01:00
Ad.1
częstotliwość, wartość prędkości liniowej, szybkość kątowa, siła dośrodkowa, przyspieszenie dośrodkowe
Ad.2
C
Ad.3
B
Ad.3
C