Obwód rombu o przekątnych 4 i 8√2 jest równy:
a) 24 b) 48 c) 20 d) 8√7

Pole narysowanego trapezu prostokątnego jest równe: podstawa: 15 góra 7 bok 10
a. 66 b. 77 c. 110 d. 88

Które nożyczki są najkrótsze?
a. 11 i 16 b. 8 i 17 c. 6 i 18 d. 4 i 19



Prosze o rozwiazanie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T12:05:53+01:00
Zad.1]
a=bok rombu
a²=2²+(4√2)²
a²=4+32
a²=36
a=6

ob.=4a=4×6=24cm
odp. a]
zad.2]
ciekawe, który bok ma 10?
jeżeli ukośny to:
h²=10²-8²=100-64=36
h=6

pole=½(7+15)×6=66cm
odp.a]
zad.3]
napisz mi trochę jaśniej, co oznaczają te liczby, bo nie bardzo wiem

jeżeli to ma być rozstaw nozyczek., to:
a]256-121=11,62
b]289-64=15
c]324-36=16,97
d]361-16=18,57

czyli najkrótsze byłyby te pierwsze, ale jasnowidzem nie jestem i nie wiem dokładnie o co ci chodzi, napisz
4 3 4
2010-02-14T12:20:12+01:00
1. polowy przekątnych i bok rombu tworzą trójkąt prostokątny. z twierdzenia pitagorasa obliczamy długość boku rombu.
a²=2²+(4√2)²
a²=4+16*2=36
a=6
Obwód= 4a = 4*6=24

2. P=½(a+b)*h
P= ½(7+15)*10=110
(nie wiem jak to masz na rysunku zaznaczone)

3. co to są te liczby? ramiona nożyczek czy co? uzupełnij :)
1 1 1