Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T12:33:54+01:00
Zad. 2.
mięczaki, stawonogi
Zad. 3.
a) gąbki : nadecznik stawowy
b) parzydełkowce : chełbia modra
c) płazińce : tasiemiec uzbrojony
d) obleńce : włosień kręty
e) pierścienice : pijawka lekarska
f) skorupiaki : rak rzeczny
g) owady : stonka ziemniaczana
h) pajęczaki : tygrzyk paskowany
i) mięczaki : ślimak winniczek
Zad. 4.
bezkręgłowce - jeżozwierz, pijawka lekarska, ślimak winniczek
Zad. 5.
1)B
2)B
3)K
4)K
5)K
6)B
7)B
8)K
9)B

zad.6.
Zdania prawdziwe:
a)Serce lwa znajduje się po brzusznej stronie ciała,
b)Układ nerwowy muchy jest położony po grzbietowej stronie ciała,
c)Pszczoła jest zmiennocieplna,
d)Muszla omułka jest szkieletem zewnętrznym.
f)Pingwin jest zwierzęciem stałocieplnym.
zad. 7.
zamkniety
wystepuje u wszystkich kregowcow
duze naczynia rozgaleziaja sie na.....
otwarty:
cala reszta
zad. 8.
pajęczaki:
topik.rozwielitka.kleszcz.
skorupiak:
langusta.krab.
owad:
komar.pasikonik.motyl.mucha
skorupiak:
skorpion .

dałam rade otworzyć z innego kompa :D
20 4 20
2010-02-14T13:24:21+01:00
2. Szkielet zewnętrzny mają : mięczaki, stawonogi

3. ślimak winniczek - mięczaki
pijawka lekarska - pierścienice
nadecznik stawowy - gąbki
chełbia modra - parzydełkowce
rak rzeczny - skorupiaki
tygrzyk paskowany - pajęczaki
tasiemiec uzbrojony - płazińce
włosień kręty - obleńce
stonka ziemniaczana - owady

4. nie mam pojęcia ;] to na pewno coś z bezkręgowców,bo one nie posiadając kręgosłupa...

5. B,B,K,K,K,B,B,B,K

6. Dżdżownica ma układ krwionośny otwarty
Pszczoła jest zmiennocieplna
Wazka rośnie przez cale życie.
Pingwin jest zwierzęciem stałocieplnym.

7. Układ krwionośny zamknięty : występuje u wszystkich kręgowców, krew płynie tylko w jednym kierunku, duże naczynia rozgałęziają sie na drobne naczynia włosowate

reszta to układ krwionosny otwarty.

8. rozwielitka - na niebiesko (bo skorupiaki)
topik - na czerwowo (bo pajeczaki)
langusta - na niebiesko
komar - na żółto (bo owady)
skorpion - na czerwono
kleszcz - na czerwono
krab - na niebiesko
pasikonik - na żółto
motyl - na żółto
mucha - na żółto

10 3 10
masz błąd: dżdżownica ma układ krwionośny zamknięty :)
2010-02-14T15:04:54+01:00
1 kartka zadanie 2 :
podkreśl - mięczaki i stawonogi.
1 kartka zadanie 3 :
gąbki - nadecznik stawowy
parzydełkowce - chełbia modra
płazińce - tasiemiec uzbrojony
obleńce - włosień kręty
pierścienice - pijawka lekarska
skorupiaki - rak rzeczny
owady - stonka ziemniaczana
pajęczaki - tygrzyk paskowany
mięczaki - ślimak winniczek.
2 kartka zadanie 4 :
Opisana grupa zwierząt to bezkręgowce.
Przedstawicielami bezkręgowców są mięczaki, skorupiaki i owady, więc możemy tu wypisać :
ślimaka winniczka, złotooka.
2 kartka zadanie 5 :
B.B.K.K.K.B.B.K.B
3 kartka zadanie 6 :
Podkreśl :
Serce lwa znajduje się po brzusznej stronie ciała ; Układ nerwowy muchy jest położony po grzbietowej stronie ciała ; Pszczoła jest zmiennocieplna ; Muszla omułka jest szkieletem zewnętrznym ; Pingwin jest zwierzęciem stałocieplnym.
3 kartka zadanie 7 :
Zamkniętego : występuje u wszystkich kręgowców ; duże naczynia rozgałęziają się na drobne naczynia włosowate
Otwartego : reszta
4 kartka zadanie 8 :
rozwielitka - skorupiaki
topik - pajęczaki
langusta - skorupiaki
komar - owady
skorpion - pajęczaki
kleszcz - pajęczaki
krab - skorupiaki
pasikonik - owady
motyl - owady
mucha - owady

Pozdrawiam.
10 3 10