Kostka lodu która ma kształt porostopadłościanu o wymiarach 2cm na 2cm na 3cm wrzucono do pustej szklanki.Jaką objętość będzie miała woda po stopnieniu się tej kostki?Przyjmij że woda otrzymana z lodu ma objętość o 10 % mniejszą niż lód.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T12:14:03+01:00
Obliczamy objętość kostki lodu:
V= 2*2*3 = 4*3
V = 12cm³

Obliczamy 10% powyższej objętości
12cm³*10% = 1,2cm³

Obliczamy objętość wody po roztopieniu kostki lodu
12cm³-1,2cm³= 10,8cm³

Odp. Woda po stopieniu kostki lodu będzie miała objętość 10,8cm³
2010-02-14T12:17:15+01:00
Obliczamy objętość
V=a*b*c
V=2cm*2cm*3cm
v=12cm³
obliczamy ile to jest 10%
100%-12cm
10%-x


x=10 *12 =120 = 1,2
100 100


odejmujemy tyle ile ubyło czyli 1,2cm

12cm³-1,2=10,8 cm³≈0,01l


sprawdź sobie w odpowiedziach w książce