Mam rozpoznać który opis dotyczy architektury romańskiej, a który gotyckiej.

1. Ściany sprawiały wrażenie przejrzystych. Niebywałe światło zalewało wnętrze, roziskrzające jakby nieziemskim
blaskiem.

2. We wnętrzu tym panuje półmrok. Nieliczne okna są bardzo małe i rzadko rozstawione. Masywność i jednolita bryła tej
budowli wyrażają harmonię Bożego stworzenia i ówczesnego społeczeństwa.

3

Odpowiedzi

2010-02-14T12:10:39+01:00
1. gotycki
2. romanski
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T12:13:54+01:00
Pierwszy punkt opisuje architekturę gotycką, a drugi romańską.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T12:14:31+01:00
1. gotycka, wydaje mi się tak, ponieważ w budynkach architektury gotyckiej jest dużo okien.
2. romańska, wydaje mi się tak, ponieważ w budynkach architektury romańskiej jest mało okien.
1 5 1