Odpowiedzi

2010-02-14T12:28:08+01:00
1,2 kg mielonego mięsa na 30 klopsików

czyli 2 x 12 = 24 to 1 kg mięsa mielonego i 12:2 to 6 czyli to 1,2 kg mięsa 24+6=30
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T12:28:42+01:00
Z 0,5kg mięsa mamy 12 klopsików

stosujemy metodę "na krzyż"

0,5kg - 12 klopsików

x - 30 klopsików

mnożymy to na krzyż

12x= 30 * 0,5
12x= 15
x= 1,25 (kg)
3 4 3
2010-02-14T12:31:34+01:00
Proporcje trzeba ułożyć
0,5=12
x=30
i mnożymy na krzyż
12x=15
x=1,25
30 4 30