Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T14:08:25+01:00
1. - zamknięte obrażenia tkanek miękkich
-rany
- złamania
- skręcenia
- zwichnięcia

2.Szczepienia ochronne odgrywają decydującą rolę w profilaktyce chorób zakaźnych. Przyczyniają się one do zmiany sytuacji epidemiologicznej chorób zakaźnych na świecie.

3.Ciało człowieka jest skomplikowanym mechanizmem. Jednak wiele jest dal niego zagrożeń. Istnieją w nim bowiem rożne formy wirusów, bakterii, grzybów, pierwotniaków. Jedne z nich są niegroźne, inne natomiast mogą stanowić poważne zagrożenie dla organizmu. Dzięki silnej obronie organizmu nie ulega on łatwo czynnikom chorobotwórczym. Są dwie linie obronne chroniące organizm przed różnymi chorobami:
- odporność wrodzona
- odporność nabyta

4.Są spowodowane czynnikiem zakaźnym i złamania sił odpornościowych organizmu lub obecności w organizmie bioaktywnych toksyn - drobnoustrojów.
Przyczyny powstawania chorób zakaźnych:
- wirusy
-priony
-bakterie
-grzyby
1 5 1
2010-02-14T14:14:03+01:00
Najczęstszymi urazami mechanicznymi są rany, złamania, zwichnięcia, skręcenia itp.

Szczepienia ochronne służą ochronie człowieka przed groźnymi drobnoustrojami chorobotwórczymi. W przypadku braku wcześniejszego szczepienia drobnoustroje łatwo wnikają i rozprzestrzeniają się w organizmie powodując chorobę, przy braku skutecznej swoistej reakcji obronnej.

Organizm potrafi bronić się przed zarazkami, nazywamy to odpornością.

Choroby zakaźne spowodowane są wirusami, bakteriami i innymi zarazkami.
1 1 1
2010-02-14T14:39:41+01:00
1rany, złamania, zwichnięcia, skręcenia itp.
2szczepienia ochronne służą ochronie człowieka przed groźnymi drobnoustrojami chorobotwórczymi. W przypadku braku wcześniejszego szczepienia drobnoustroje łatwo wnikają i rozprzestrzeniają się w organizmie powodując chorobę, przy braku skutecznej swoistej reakcji obronnej.
3tak, nazywamy to odpornością.
4wirusami, bakteriami i innymi zarazkami.