Odpowiedzi

2009-10-12T16:24:30+02:00
12 dziewcząt - 5 %
x dziewcząt - 100 %
------------------
5x = 1200
x = 240



240 - 40 %
x - 100 %
----------------
40x = 24000
x = 600 - i to jest odp
2 5 2
2009-10-12T16:24:53+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-12T16:25:16+02:00
X -ilość uczniów w tej szkole
40%*x=0,4*x - ilość dziewcząt w tej szkole
5%*(40%*x)=0,05*(0,4*x)=0,02*x - ilość dziewcząt w klubie brydżowym
zatem mamy równanie
5%*(40%*x)=12
0,02*x=12 /*100
2x=1200 /:2
x=600
Odp. W szkole tej jest 600 uczniów.
2 4 2