Odpowiedzi

2010-02-14T12:44:19+01:00
Błogosławieństwem ponieważ warunkują zmianę klimatu.

Przekleństwem ponieważ niosą z sobą spustoszenia.

P.S
Latem powierzchnia kontynentu ogrzewa się znacznie szybciej niż oceanu, z wiązko z tym powstaje nad lądem układ niskiego ciśnienia, a nad oceanem wyż. Wilgotne powietrze przemieszcza się więc znad obszaru oceanicznego nad ląd, dając wysokie opady atmosferyczne. w półroczu zimowym zmienia się kierunek wędrówki powietrza. Monsun wieje znad lądu, niosąc suche powietrze, gdyż nad szybko wychładzającym się lądem tworzy się układ wysokiego ciśnienia. Nad oceanem długo magazynującym ciepło wytwarza się układ niskiego ciśnienia.

Mam nadzieję że pomogłem.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T12:47:43+01:00
A) Monsun może być przekleństwem gdy powoduje powodzie i kataklizmy.
Jest błogosławieństwem gdy "przynosi" wodę w czasie suszy

b)Ryż musi mieć stały poziom wody ale gdy będzie za głęboko to zgnije a gdy bedie za płytko wyschnie, czyli tak pół na pół- "nogi w wodzie głowa w ogniu "

POZDRAWIAM;)
7 4 7