Odpowiedzi

2010-02-14T12:48:27+01:00
Metanol to CH₃OH czyli są tam:
4 atomy wodoru - 4g/mol
1 atom tlenu - 16g/mol
1 atom węgla - 12g/mol
a zatem stosunek masy wynosi
4 : 16 : 12 a to jest równe (po skróceniu przez 4)
1 : 4 : 3 : :)
A zatem stosunek węgla do wodoru wynosi 3:1 a do tlenu 3 : 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T12:52:49+01:00
Metanol - CH₃OH

C-12u
H-1u
O-16u

Mamy 1 C wiec - 12
Mamy 4 H wiec - 4
Mamy 1 O wiec - 16

12:4:16
3:1:4 - sosunek tych pierwiastków do siebie
2010-02-14T13:38:35+01:00
CH₃OH - metanol

C:H
12:4 /:4
3:1

C:O
12:16 /:4
3:4

pozdrawiam :)