Odpowiedzi

2010-02-14T12:50:25+01:00
Jeśli ziemniaki będą lezec długo w osolonej wodzie zmiękną i zciemnieją.
Zjawisko to nazywane jest osmozą.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T13:10:19+01:00
Osmoza- polega na przenikaniu cząsteczek wody przez błonę półprzepuszczalną (np.błonę komórkową) z roztworu o mniejszym stężeniu do roztworu o stężeniu większym.w efekcie osmozy następuje wyrównanie stężeń. osmoza nie wymaga nakładów energii. dzięki osmozie zachodzi pobieranie wody.

wiem tylko tyle ze ziemniaki oddadza wode z siebie....
nie wiem jakie to zjawisko....

6 3 6