W najbliższym sklepie kartonik soku kosztuje 3,95 zł, a na giełdzie towarowej 3,5 zł. Ile co najmniej kartoników soku trzeba kupić, aby opłaciło się pojechać na giełdę, jeżeli bilet tramwajowy w obie strony kosztuje 4.8 zł?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T12:51:16+01:00
Juz roziwązywałam to zadanie i były dobrze wiec pozwol ze wkleje tą samą odpowiedz

tak to najpierw obliczmy roznice jednego soczku
3,95-3,50= 0,45 gr - roznica w cenie

teraz podzielmy cene biletu pzez roznice
zamienmy na gr

480 gr : 45 gr =10,6666 czyli w przyblizeniu 10,6 tyle trzeba kupic soczkó by sie oplacalo jednak wiadomo ze soczkó ie kupuje sie po pół czyli

ODP> Nalezy kupc co najmniej 11 soków
2010-02-14T13:24:36+01:00
3.95 - 3.50=0.45zł
4.80; 0.45=10.6

musi co najmniej kupic 11 kartonikow