Odpowiedzi

2010-02-14T12:51:59+01:00
Stężenie procentowe roztworu to stosunek ilości subst. rozpuszczonej do ilości roztworu.

Na - ilość sodu (g)

W+Na - ilośc roztworu solanki (g)

czyli Na / (W+Na) = 5 %= 0,05, stąd ilość Na = 4 g,

po dolaniu wody ilośc Na = const, ale W+Na = 80g + 20 g=100 g,

czyli 4g/100g= 0,04 czyli 4 %
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T12:52:05+01:00
Z proporcji
80g - 100%
x - 5%
x=80*5/100=4g - masa soli w naszej solance
Mr2= 80g + 20g =100g

100g - 100%
4g - x
x=100*4/100=4%

Odp. Stezenie solanki po dolaniu 20g wody wynosi 4%

pozdro:)
7 4 7
2010-02-14T12:54:17+01:00
Mr=80g
cp=5%
mw=20g
cp1=?
cp=ms*100%/mr
ms=cp*mr/100%=5%*80g/100%=4g
mr1=mr+mw=80g+20g=100g
cp1=ms*100%/mr1=4g*100%/100g=4%
2 5 2