Zad.1
Wyjaśnij pojęcia:
żywiciel pośredni, wągier, obojnactwo.
Zad.2
W jaki sposób wymienione cechy związane są z pasożytnicznym trybem życia?
przyssawki, haczyki-

brak przewodu pokarmowego-

samozapłodnienie-

ogromna rozrodczość-

Zad.3
Jakie organizmy nazywamy pasożytniczymi ?

Zad.4
Jak uniknąć zarażenia się tasiemcem?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T13:06:13+01:00
Zad3
pasożyty
-zewnętrzne np.pchła
-wewnętrzne np.
organizmy odrzywiające się organizmami żywymi
-roślino żercy np.krowa,królik
-mięso rzercy np.wilk , ryś,semp,hiena
-wszystkożerne np.człowiek,świnia,dzik
1 4 1
2010-02-14T14:55:31+01:00
Zad 4. Aby uniknąć zarażenia się tasiemcem trzeba myć ręce przed każdym posiłkiem, jeżeli mamy taką możliwość to badać mięso u weterynarza.
Zad 2. Przyssawki , haczyki są potrzebne mu aby się przyczepił do ludzkiego bądz zwierzęcego jelita.
Brak przewodu pokarmoego chłonie pokarm całą powierzchnią ciała.
Samozapłodnienie nie wiemm..
2010-02-14T18:27:10+01:00
Żywiciel pośredni- to taki organizm który żyje kosztem innego
wągier-larwa tasiemca
obojnactwo-posiadanie narządów zarówno żeńskich jak i męskich

haczyki i przyssawki - umożliwiają przyczepienie sie tasiemca do przewod pokarmowego żywiciela w celu żywienia się

brak przewodu pokarmowego-cecha wtórna, usunięcie tych organów których organizmowi nie są potrzebne

samozapłodnienie- zwieksza prawdopodobienstwo przetrwania gatunku w razie,gdyby osobnik nie spotkał przedstawiciela swojego gatunku

ogromna rozrodczość-zwieksza prawdopodobieństwo przetrwania gatunku,w warunkach ekstremalnych


organizmy pasożytnicze to takie które żywią się kosztem innych organizmów i wyrządzają im tym szkody

alby uniknąć zakażenia tasiemcem należy jeść mięso posiadające odpowiednie badania i certyfikaty
2 3 2