Uwaga daje wszystkie punkty...
dorosłe krokodyle osoagaja 10 m długosci
na rysunku krokoyl ma długosc 4 cm.
jaka jest skala tego rysunku?
daje naj a teraz 2 zadanie
odległosc w terenie miedzy Leborkiem a Wejszerowem wynosi 30 km a na mapie 6 cm,w jakiej skali sporzadzono te mape?
daje naj i anjwiecej punktow

3

Odpowiedzi

2010-02-14T13:02:05+01:00
1cm-x
4cm-1000cm
4x=1000
x=250
1:250

zadanie 2
1cm-x
6cm-3000000cm
6x=3000000
x=500000
1:500000
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T13:02:43+01:00
10m:4cm=1000cm:4cm=250
Odp.: Skala tego rysunku to 1:250.

30km:6cm=3000000cm:6cm=500000
Odp.: Skala tej mapy wynosi 1:500000.
;pp
2010-02-14T13:12:54+01:00
Hmmm zaczne może od wyjasnienia krótkiego skali
np. skala 1 : 1000 oznacza, że
1 cm na mapie (na rysunku,) to 1000 cm w terenie (w rzeczywistości)

odnosząc do Twojego zadania możemy zapisac tak:
4cm na rysunku to 10 m w rzeczywistości
teraz musimy miec tylko te same jednostki skala jest podawana w centymetrach.

10 m = 1000 cm
i teraz zapisujemy
4 cm na rysunku to 1000cm w rzeczywistości
teraz tak: w skali masz podawane zależnośc od 1 cm na mapie
więc musimy podzielic obie strony na 4 i otrzymujemy:

1 cm na rysunku to 250 cm w rzeczywistości
1 : 250 i masz skalę


zadanie 2
odległosc w terenie miedzy Leborkiem a Wejszerowem wynosi 30 km a na mapie 6 cm,w jakiej skali sporzadzono te mape?


6 cm na mapie to 30 km w rzeczywistości
6 cm na mapie to 30 000m w rzeczywistości
6 cm na mapie to 3 000 000 cm w rzeczywistości
1 cm na mapie to 500 000 cm w rzeczywistoći

1 : 500 000 to skala mapy