Bilet normalny z Gdyni Głównej Osobowej do Czerska przez Teczew kosztuje 18 złotych 30 gr.Michał podrózował ze swoim psem Tofikiem.Chłopcu przysługuje dwie piąte zniżki,a Tofikowi dziewięć dziesiatych.Oblicz łączny koszt podrózy Michała z Tofikiem do Czerska..prosze o szybka odpowiedz

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T13:07:33+01:00
18,3zlx2/5=7,32zl
18,3zl-7,32zl=10,98zl
18,3zlx9/10=16,47zl
18,3zl-16,47zl=1,83zl
10,98zl+1,83zl=12,81zl
Odp.: Koszt ich podróży wynosi 12,81zl.

Liczę na naj!.:***
2010-02-14T13:07:35+01:00
Chłopiec 2/5 zniżki
18,30*0,4=7,32
18,30-7,32=10,98
tofik 9/10 zniżki
18,30*0,9=16,47
18,30-16,47=1,83
Razem
10,98+1,83=12,81
2010-02-14T13:08:47+01:00
Chłopiec
(18,30zł :5 ) * 2 = 7,32zł
pies
(18,30zł:10) * 9 = 16,47zł
całość
7,32zł + 16,47zł = 23,79zł

Odp.: Koszt podróży 23,79zł