Odpowiedzi

2010-02-14T13:16:34+01:00
1Szwoleżerowie- formacja wojskowa lekkiej kawalerii.
2 dzielność, galanteria, męstwo, odwaga, rycerskość, śmiałość, waleczność
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T13:17:37+01:00
1. Szwoleżerowie - (lekkokonni) formacja wojskowa lekkiej kawalerii we Francji (XVI-XIX w.), Austrii (XVIII-XIX w.) i Bawarii (XVIII-XX w.).
W Polsce, w okresie międzywojennym mieliśmy trzy pułki szwoleżerów.

2. Synonimy takie jak np.:

- bohaterstwo, męstwo, dzielność, galanteria, odwaga, rycerstwo, śmiałość, waleczność;
- bohaterstwo, dzielność, heroizm, tytanizm;
1 5 1