Odpowiedzi

2009-10-12T16:44:35+02:00
W zaborze Pruskim rozwijaly sie :
-przemysl hutniczy
-kopalnie
i wszystko co zwiazane z gornictwem oraz wydobyciem wegla
Rosyjskim:
-rolnictwo
-oraz male osrodki sztuki pieknej
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T18:10:13+02:00
W zaborze pruskim:
-rolnictwo
-gospodarka
w zaborze rosyjskim:
-włókiennictwo
-przemysł hutniczy
w zaborze austryjaskim (Galicji) :
-kultura

polacy w wyniku germanizacji i rusyfikacji organizowali tzw. tajne nauczanie czyli w domach prywatnych, kościołach organizowano tajne szkoły, gdzie uczono języka polskiego, polskiej historii, geografii.
4 4 4